MCI pracuje nad zmianą w pozyskiwaniu funduszy. Celem jest przejście "z modelu Amazona na model Alibaby" – poinformował ISBnews Tomasz Czechowicz, partner zarządzający MCI.

Wyjaśnia, że zamierza zwiększyć wartość zewnętrznych środków, którymi zarządzają fundusze MCI. Obecnie są to głównie kapitały własne. Natomiast według szefa MCI większość funduszy na rynku zarządza środkami od zewnętrznych inwestorów i polska grupa zmierza do tego modelu.

Tomasz Czechowicz poinformował również, że MCI Capital zamierza utworzyć nowy fundusz. Ruszy w ciągu kilku kwartałów. Dzięki temu spółka będzie miała środki na zwiększenie inwestycji do 3-4 rocznie wobec 1-2 obecnie. Obecnie koncentruje się na dużych spółkach. Wartość wyjść z inwestycji MCI stara się utrzymać średnio na poziomie 0,5 – 1 mld zł rocznie (20-40 proc. portfolio).

W br. MCI zamierza m.in. po ponad 10 latach zamknąć inwestycję w ABC Datę. W końcu ub.r. podpisano umowę ramową, która zakłada przejęcie ABC Data SA przez Also Holding za wstępnie uzgodnioną cenę 141 mln zł oraz ABC Marketing za 35 mln zł (ceny mogą ulec zmianie). Spółka MCI Venture Projects VI ma ponad 60 proc. udziałów w ABC Data SA.

W kraju fundusze MCI kontrolują również m.in. jednego z potentatów na rynku e-handlu: Morele.net oraz zarządzającą centrami danych spółkę ATM. W ostatnich miesiącach zainwestowały m.in. w platformę e-sklepów IAI. Sprzedano natomiast operatora usług płatniczych Dotpay/eCard za ponad 260 mln zł.

Po 3 kwartałach 2018 r. MCI Holding miał 110,1 mln zł zysków z inwestycji i 70 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio 102,1 mln zł oraz 90,1 mln zł. Suma wyjść z inwestycji wyniosła blisko 600 mln zł.