Sklepy z elektroniką przeznaczyły na reklamy we wrześniu 2019 r. 75,3 mln zł – ustalił Instytut Monitorowania Mediów. To 19 proc. wydatków reklamowych całej branży handlowej. Dane obejmują ogłoszenia w prasie, radiu i telewizji (nie uwzględniają Internetu) według stawek cennikowych mediów. Detaliści nieznacznie zwiększyli więc nakłady w porównaniu z sierpniem br. (70,5 mln zł). Były one natomiast podobne jak w lipcu br. (78,7 mln zł).

Spośród sieci detalicznych z elektroniką najwięcej w minionym miesiącu wydał na reklamy tradycyjnie Media Expert (o ok. 4 mln zł więcej niż miesiąc wcześniej). O ponad 2 mln zł wyższe – biorąc pod uwagę stawki cennikowe – były wydatki Komputronika (o ponad 2 mln zł).

 

Wydatki największych sklepów z elektroniką we wrześniu 2018 r.

1. Media Expert (24,4 mln zł)

2. Euro RTV AGD (18,4 mln zł)

3. Media Markt (13,7 mln zł)

4. Neonet (10,5 mln zł)

5. Komputronik (5,9 mln zł).

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów