W styczniu 2019 r. detaliści oferujący elektronikę wydali na reklamy w tradycyjnych mediach najwięcej z całej branży handlowej - 101,5 mln zł. To aż 42 proc. nakładów całego sektora - ustalił Instytut Monitorowania Mediów.

Największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Media Expert, który przeznaczył prawie 37 mln zł na promocję w prasie, radiu i telewizji (według stawek cennikowych).

 

Nakłady sklepów z elektroniką na reklamy w tradycyjnych mediach w styczniu 2019 r.*

1. Media Expert - 36,9 mln zł

2. Media Markt - 28,3 mln zł

3. RTV Euro AGD - 22,4 mln zł

4. Neonet - 10,2 mln zł

5. Komputronik - 1,5 mln zł

*Stawki cennikowe, nie uwzględniają upustów i rabatów

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów


W branży telekomunikacyjnej na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych znalazł się Plus (12 mln zł). Wyprzedził Play, T-Mobile, Orange i NJU Mobile.