W styczniu 2019 r. detaliści oferujący elektronikę wydali na reklamy w tradycyjnych mediach najwięcej z całej branży handlowej – 101,5 mln zł. To aż 42 proc. nakładów całego sektora – ustalił Instytut Monitorowania Mediów.

Największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Media Expert, który przeznaczył prawie 37 mln zł na promocję w prasie, radiu i telewizji (według stawek cennikowych).

 

Nakłady sklepów z elektroniką na reklamy w tradycyjnych mediach w styczniu 2019 r.*

1. Media Expert – 36,9 mln zł

2. Media Markt – 28,3 mln zł

3. RTV Euro AGD – 22,4 mln zł

4. Neonet – 10,2 mln zł

5. Komputronik – 1,5 mln zł

*Stawki cennikowe, nie uwzględniają upustów i rabatów

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

W branży telekomunikacyjnej na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych znalazł się Plus (12 mln zł). Wyprzedził Play, T-Mobile, Orange i NJU Mobile.