Od 1 listopada do 15 grudnia br. pięciu największych detalistów na rynku elektroniki przeznaczyło na reklamy w tradycyjnych mediach (prasa, radio i telewizja) w sumie blisko 233 mln zł – według Instytutu Monitorowania Mediów. W październiku br. była to kwota ponad 88 mln zł. Dane oparto na stawkach cennikowych, czyli nie uwzględniają one rabatów. Nie obejmują również reklamy w Internecie.

 

Wydatki reklamowe sieci detalicznych z elektroniką w okresie 1 listopada – 15 grudnia 2018 r.

1. Media Expert – 87,4 mln zł
2. Media Markt – 66,4 mln zł
3. RTV Euro AGD – 48,5 mln zł
4. Neonet – 19 mln zł
5. Komputronik – 11,6 mln zł

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Wydatki reklamowe sieci detalicznych z elektroniką w październiku 2018 r.

1. Media Expert – 32,1 mln zł
2. Media Markt – 27,9 mln zł
3. RTV Euro AGD – 18,5 mln zł
4. Neonet – 10 mln zł
5. Komputronik – 792 tys. zł

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Z kolei w branży telekomunikacyjnej na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych od 1 listopada do 15 grudnia 2018 r. znalazł się Plus, który wydał ponad 58 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz nc+.