Spoty radiowe reklamujące w 2017 r. promocję „Płacimy za oceny” w sklepach Media Expert mogły wprowadzać w błąd – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W spocie reklamującym promocję sieć informowała, ile klient może zyskać pokazując w sklepie świadectwo szkolne dziecka (np. za piątkę 5 zł, za szóstkę 6 zł).  

Jednak reklama nie informowała, że najpierw trzeba było zrobić zakupy za co najmniej 300 zł, żeby uzyskać rabat, a wówczas zniżkę można było odebrać dopiero przy następnych zakupach.

– Taki przekaz wprowadzał konsumentów w błąd. Być może część z nich nie przyszłaby do sklepu, gdyby znała warunki promocji – ocenia Marek Niechciał, prezes UOKiK.

UOKiK zdecydował, że Media Expert ma wypłacić dodatkowe 60 zł klientom, którzy wzięli udział w promocji „Płacimy za oceny”.

Aby otrzymać rekompensatę, klient musi wykazać, że skorzystał z promocji. Powinien mieć świadectwo szkolne, dowód zakupów zrealizowanych w dniach 22-25 czerwca 2017 r. i uzyskaną wtedy kartę rabatową (jeśli jej już nie ma, wystarczy oświadczenie, że wziął udział w promocji). O dodatkową „opłatę za oceny” można starać się do 19 grudnia 2018 r. Wywalczone przez UOKiK 60 zł Media Expert będzie przyznawał w formie karty bonusowej ważnej przez rok.