Epidemia koronawirusa będzie miała wpływ na obroty i zysk operacyjny Ceconomy – ocenia koncern, do którego należy MediaMarktSaturn. Zamknięto wszystkie markety w 8 krajach europejskich, w tym w Polsce (a także m.in. w Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii), gdzie lokalne spółki przeszły na sprzedaż online. Covid-19 uderzył w biznes grupy po dobrym styczniu i lutym br., gdy odnotowano solidny wzrost sprzedaży i zysku – informuje Ceconomy. Obecnie natomiast widoczny jest wzrost zapotrzebowania na wyposażenie do domowych biur.

Ceconomy informuje, że podjęto działania w celu ochrony biznesu w obecnej sytuacji. Obejmują one obszary kosztów i inwestycji. Nie podano szczegółów.

Międzynarodowy retailer ocenia, że w związku z epidemią wyniki w całym roku finansowym 2019/20 (zakończy się 30 września 2020 r.) będą inne niż w prognozie. Ze względu na dynamikę zdarzeń trudno jednak obecnie podać dokładne liczby. Dotychczasowa prognoza zakładała zysk operacyjny na poziomie 445 – 475 mln euro, czyli większy niż w roku 2018/19 (423 mln euro).

W roku 2018/19 MediaMarktSaturn na polskim rynku osiągnął 970 mln euro obrotów (ok. 4,17 mld zł) wobec 1,037 mld euro (ok. 4,4 mld zł) w roku 2017/18, co oznacza spadek o 6,5 proc.