Jak na razie poprzez stronę internetową Media Marktu można zamówić towar, ale po odbiór trzeba zgłosić się do marketu. Wkrótce zostanie udostępniona opcja zakupu z dostawą do klienta. W przyszłym roku Media Saturn chce wypracować 5 proc. przychodów ze sprzedaży w Internecie. Biorąc pod uwagę obroty holdingu w Polsce w 2011 r. (869 mln euro netto), w grę wchodziłaby kwota blisko 200 mln zł (w tym roku prognozowane przychody Media Saturna powinny być wyższe niż w 2011 r.). Dla porównania wpływy Komputronika ze sprzedaży online w ub. roku wyniosły 150 mln zł, do tego doszło 40 mln zł z usług oferowanych w Internecie (według raportu Internet Standard „Internet 2K12”).

Przedstawiciele Media Saturna przekazali również kilka szczegółów dotyczących e-sklepu Saturn.pl. Otóż asortyment obejmuje ponad 100 tys. produktów, czyli należy do największych na polskim rynku e-commerce. Online będzie można zamówić także usługi, np. poszerzenie zakresu gwarancji. Towar z dostawą do klienta zostanie dostarczony z najbliższego marketu (dopiero gdyby tam był niedostępny, przyjedzie z dalszej lokalizacji). Stawki za wysyłkę zależą od rodzaju produktu i lokalizacji klienta. Według przedstawicieli firmy wahają się od ok. 10 zł do 100 zł. Nadal pozostaje opcja odbioru towaru w markecie. W przypadku wielkogabarytowych przesyłek zaoferowano także wniesienie do domu, opłata obejmuje ponadto odbiór zużytego sprzętu od klienta. Ceny towarów w e-sklepie, podobnie jak w marketach stacjonarnych, będą dopasowane do lokalnego rynku. Może się zdarzyć, że ten sam produkt w Internecie będzie tańszy niż w hali, ale może być też odwrotnie – wyjaśniali przedstawiciele firmy. Uruchamiając e-sklep Saturn, a wkrótce Media Markt, stają się konkurencją dla resellerów także w mniejszych miejscowościach.– Poprzez sprzedaż online dotrzemy w rejony, w których nie ma marketów – mówi Marcin Rosati, członek zarządu Media Saturn Holding. W dalszej kolejności możliwe jest wprowadzenie systemu rabatowego dla stałych klientów.

E-sklep jest dostępny pod adresem www.saturn.pl.