W nowej aranżacji uporządkowano układ sklepów, aby był bardziej przejrzysty.  Ekspozycje mają ułatwić klientom zapoznanie się z funkcjami urządzeń. Wyeksponowano produkty, których sprzedaż rośnie. Jest to np. sprzęt mobilny, popularne akcesoria, sprzęt gamingowy i gadżety elektroniki sportowej. Firma uzasadnia zmiany rozwojem technologii i nowymi potrzebami klientów.

„Klienci potrzebują bezpośredniego kontaktu ze sprzętem, poszukują informacji o nowych funkcjach i rozwiązaniach, chcą je przetestować. Chcemy być przewodnikiem i doradcą w świecie nowych technologii” – wyjaśnia nowe podejście Andrzej Sobolik, członek zarządu i dyrektor zarządzający siecią Media Markt w Polsce.

Media Markt chce wyróżniać się ponadto na rynku kompleksowością usług. Obok tych związanych z zakupami (jak dostawa i instalacja urządzeń, przegrywanie danych itd., sprzedaż ratalna, poszerzona gwarancja), detalista włączył do oferty także dystrybucję biletów na wydarzenia kulturalne i sportowe oraz możliwość zawarcia umowy w sklepie z operatorami usług telekomunikacyjnych i płatnej telewizji.

Modernizacja marketów jest elementem strategii rynkowej sieci. Media Markt stawia na równoległy rozwój kanału sprzedaży tradycyjnej oraz internetowej, co ma zapewnić dotarcie do jak najszerszego grona klientów.