MediaMarkt czekają duże zmiany?
Przykładem jest rynek muzyczny - wskazuje CEO.
Nowy CEO MediaMarktSaturn, Ferran Reverter, rozważa zmiany – według niemieckiego serwisu internetowego Chip. Stawia w większym stopniu na sprzedaż online oraz usługi, jak naprawy, ubezpieczenia oraz sprzedaż abonamentów telekomów.
Porównuje konieczną modyfikację strategii do trendów w przemyśle muzycznym: kiedyś muzycy zarabiali wydając płyty, a promowali je na koncertach. Dziś jest odwrotnie. Wydanie płyty to okazja, by wyruszyć w nową trasę.
Dla Media Markt ma to oznaczać, że sprzedaż sprzętu nie będzie celem samym w sobie, lecz stworzy możliwości do dalszej współpracy z klientami – stanie się bazą do zaoferowania nabywcom usług wokół urządzeń i zwiększenia ich lojalności.
Reverter zauważył także, że przedsiębiorstwo ma znacząco zbyt wysokie koszty w warunkach spadających obrotów i marż. Według niego w tej kwestii trzeba podjąć szybkie działania. Czy to jednak oznacza cięcia kadrowe, tego nie powiedział. Według niego większa centralizacja najważniejszych funkcji mogłaby pomóc w ograniczeniu kosztów.
Szef grupy MediaMarktSaturn wskazał na potrzebę zmian po ogłoszeniu wyników finansowych Ceconomy – holdingu do którego należy jeden z największych detalistów na rynku elektroniki.
Otóż w skali globalnej w roku finansowym 2017/2018 (do 30 września br.) Ceconomy wypracowało 21,418 mld euro obrotów wobec 21,605 mld euro w poprzednim roku (-0,9 proc.). Marża brutto spadła o 0,5 pkt proc. do 20,1 proc. Zysk netto stopniał jednak z 206 mln euro do 23 mln euro przy zysku operacyjnym 419 mln euro wobec 494 mln euro w poprzednim roku.
"Wyniki są poniżej oczekiwań naszych i naszych akcjonariuszy" – przyznał Dieter Haag Molkenteller, pełniący obowiązki szefa koncernu.
Korporacja nadal nie ma stałego CEO. W październiku br. rezygnację złożył Pieter Haas. Koncern wciąż poszukuje jego następcy.
Ceconomy powstało w 2017 r. z podziału grupy Metro, grupując głównie biznesy dawnego MSH.
W 2017 r. celem grupy było zwiększenie obrotów w średnim terminie o co najmniej 3 proc., a marży EBIDTA z 3,3 proc. do 5 proc.
Warto zauważyć, że kolejny rok z rzędu wyraźnie wzrosły – o 12,7 proc., przychody Ceconomy ze sprzedaży online, które generowała już ponad 12 proc. światowych obrotów giganta (prawie 2,6 mld euro).
W Polsce Ceconomy w roku 2017/2018 wypracowało obroty podobne jak rok wcześniej – 1,037 mld euro.
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.
MediaMarkt modernizuje sklepy w Polsce
„Bardzo ważnym filarem naszej działalności są sklepy stacjonarne” – twierdzi prezes.