W I kw. br. e-sklep uruchomi 18 nowych, stacjonarnych Punktów Merlina. W całym kraju będzie ich już ponad 60, ale na tym nie koniec. 

– Będziemy kontynuować rozwój sieci naszych punktów. W tej chwili to już nie są miejsca, w których można tylko odebrać paczkę – mówi agencji Newseria Biznes Jakub Radkowski, doradca zarządu Merlin.pl. – Można także kupić produkty, zamówić je czy napić się kawy. Docelowo będą to wielofunkcyjne salony, a nie zwykłe punkty odbioru.

Merlin.pl współpracuje z Małpką Express – 11 punktów odbioru znajduje się w tych sklepach, w tym 4 Strefy Merlina, które prowadzą sprzedaż z półki, przyjmują zamówienia na miejscu i wydają paczki klientom. Firma planuje, że w każdej Małpce Express będą Punkty Odbioru Merlina (czyli w ponad 200 placówkach w całej Polsce) oraz Strefy Merlina. Sieć Małpka Express należy do spółki, przejętej – podobnie jak Merlin – przez Czerwoną Torebkę.

Merlin.pl zapowiada, że w najbliższym czasie w ramach pilotażu uruchomi punkty do składania zamówień w ważnych obiektach handlowych – pierwszy z nich ruszy w centrum handlowym Stary Browar w Poznaniu. W II kw. br. Merlin.pl chce również wprowadzić do sprzedaży prasę i napoje.
W II i III kw. br. Merlin planuje zmianę layoutu i systemów w serwisie internetowym. 

– Zauważalna będzie całkowita przebudowa wyglądu – zachowamy mocne strony dotychczasowego serwisu i połączymy je z nowymi funkcjonalnościami. Duże zmiany zajdą także w sprzedaży i korzystaniu z plików cyfrowych – zapowiada doradca zarządu. 

Merlin.pl, który w 1999 r. zaczynał jako księgarnia internetowa, obecnie jest wielobranżowym e-sklepem. W ofercie ma m.in. komputery, tablety, smartfony, sprzęt RTV i AGD. Przychody detalisty w 2011 r. według raportu „Internet 2K12” wyniosły 150 mln zł.