W obszarze aplikacji i usług prezentowane są nowości w pakiecie Microsoft 365, takie jak bezpłatna wersja usługi Teams, nowe funkcje obsługi zdarzeń i rozwiązania analityczne do pracy zespołowej. Firma zapowiedziała również udostępnienie nowych technologii z obszaru chmury i zarządzania danymi, w tym: Azure Data Box Disk, Azure Virtual WAN, Azure Firewall. Microsoft poinformował, że w trzecim kwartale roku fiskalnego (pierwszy kwartał roku kalendarzowego 2018) sprzedaż chmury Azure wzrosła o 93 proc., co w dużym stopniu było udziałem partnerów.

Producent zwraca uwagę na rozszerzone usługi konsultingowe i nowe rozwiązania między partnerskie (partner-to-partner solutions), które umożliwią wielu podmiotom wspólne tworzenia oferty, dostępnej dla klientów w markecie aplikacji. Jak wykazują analizy prowadzone wśród partnerów Microsoftu, szczególne znaczenie dla wzrostu ich biznesu mają specjalizacje. Dlatego producent zwiększa ich liczbę i wprowadza nowy program kompetencyjny Microsoft Azure Expert MSP. Z końcem tego roku partnerzy mają mieć też możliwość skorzystania z pakietu korzyści dostosowanych do ich profilu biznesowego, w tym usługi generowania kontaktów biznesowych.