Od 1 lutego rozpocznie działalność nowa struktura biznesowa Microsoftu – "One Commercial Partner", w ramach której zostaną połączone dotychczasowe działania niezależnych dystrybutorów oprogramowania, partnerów biznesowych firmy oraz globalnych grup partnerskich.

Powołany zostanie także nowy dział “Microsoft Digital”, którego zadaniem będzie współpraca z partnerami na rzecz zwiększenia sprzedaży usług chmurowych. Jak mówi rzecznik prasowy Microsoftu, celem zmian jest konsolidacja działań w ramach jednej grupy biznesowej, co ułatwi partnerom współpracę z firmą oraz spełnienie oczekiwań klientów.

Grupą “One Commercial Partner” będzie kierował Ron Huddleston, wiceprezes Microsoftu ds. współpracy z partnerami. Natomiast dział “Microsoft Digital” będzie pracował pod kierunkiem Ananda Eswarana, wiceprezesa ds. usług.

W trakcie reorganizacji zostanie również skonsolidowana działalność partnerów na rynku przedsiębiorstw i sektora publicznego. Tej grupie będzie przewodził Chris Weber, wiceprezes ds. rozwiązań dla średnich firm i współpracy z partnerami. Ostatecznie, Microsoft połączy swoją działalność dla przemysłu i sektora publicznego w jedną grupę pod kierunkiem wiceprezes Toni Townes-Whitley.

Plany reorganizacji pozytywnie oceniają amerykańscy partnerzy Microsoftu. “Dzięki zniesieniu podziałów między różnymi segmentami swojego biznesu Microsoft umożliwia nam bardziej płynną współpracę z klientami i łatwiejsze poruszanie się po swoim środowisku” – mówi Ric Opal, senior director mieszczącej się w Oak Brook w  Illinois, firmy SWC Technology Partners. Zdaniem Mike’a Hadley’a, CEO firmy iCorps z Bostonu, utworzenie “Microsoft Digital” to dobra wiadomość dla dostawców rozwiązań Micorosoftu. Ułatwi inwestowanie w rozwój usług chmurowych i cyfrową transformację.

Źródło: crn.com