W spotkaniu na szczycie w siedzibie Adobe uczestniczyli Steve Ballmer, dyrektor zarządzający Microsoftu oraz prezes Adobe Shantanu Narayen. Jak poinformowała nowojorska gazeta, jednym z najważniejszych tematów dyskusji była współpraca obu firm w obliczu ekspansji Apple’a na rynku urządzeń mobilnych. Stanowi ona problem zarówno dla Adobe jak i Microsoftu. Im więcej urządzeń Apple’a, tym bardziej kurczy się rynek dla mobilnych aplikacji Flash Adobe (koncern Steve’a Jobsa nie chce ich używać) i systemów Windows Mobile i Windows Phone 7. Zdaniem NYT podczas debaty dyskutowano m.in. o połączeniu Microsoftu i Adobe. Korporacje nie ujawniły jednak treści rozmów. Microsoft odmówił wszelkich informacji. Adobe ograniczyło się do komunikatu, że szefowie firm, którzy mają miliony wspólnych klientów, spotykają się od czasu do czasu, a prywatne rozmowy nie są komentowane.

Kilka lat temu Microsoft rozważał przejęcie Adobe, jednak ostatecznie zrezygnowano z tych planów. Firmy obawiały się, że Department Sprawiedliwości USA zablokuje fuzję ze względu na naruszenie prawa antymonopolowego.

Microsoft musiałby wydać na Adobe ok. 20 mld dol. Koncern z Redmond jeszcze nie przejmował tak dużej firmy.