Producent rusza z kampanią „Bądź ergo-pozytywny!”. Zamierza upowszechniać wiedzę na temat ergonomii pracy z komputerem oraz produktów działu Microsoft Hardware, jak myszy i klawiatury, które są tworzone z myślą o wygodzie pracy (np. klawiatury Sculpt Comfort i podobne). Rozpoczynając akcję producent chce przekonać nie tylko potencjalnych klientów, lecz także sprzedawców do ergonomicznych produktów. Argumentuje, że generują one wyższe marże niż tanie akcesoria, a konkurencja póki co nie jest duża. Zwłaszcza sieci detaliczne mają na półkach to, co najlepiej schodzi, czyli głównie akcesoria w najniższych cenach – zwraca uwagę Mariusz Gutkiewicz, Business Unit Manager zajmujący się m.in. hardware’em w Microsofcie. Producentowi zależy na tworzeniu w sklepach stref, w których klienci będą mogli testować ergonomiczne produkty, ponieważ w taki sposób mogą w pełni poznać ich zalety i przekonać się do zakupu. 

Według danych przedstawionych przez producenta rynek ergonomicznych akcesoriów ma duży potencjał – 91 proc. badanych przez TNS Polska odczuwało dolegliwości związane z pracą przy komputerze (zmęczenie oczu, bóle pleców, nadgarstków). Ponadto większość uznała, że dobra klawiatura i mysz mają wpływ na komfort pracy (odpowiednio 72 proc. i 66 proc.). Nie bez znaczenia jest także fakt, że ludzie spędzają coraz więcej czasu z komputerem (3 – 5 godz. dziennie – 37 proc.). W tej sytuacji warto spróbować przekonać klientów, żeby wydali więcej na ergonomiczne produkty dla własnego zdrowia i wygody.

W ramach kampanii producent przygotował szkolenia online dotyczące ergonomicznych akcesoriów. Od wczoraj w wybranych sklepach ergonomiczne klawiatury i myszy Microsoftu są oznaczone naklejką „Bądź ergo-pozytywny!” Do akcji mogą włączać się kolejni detaliści.