"Cyfrowa transformacja klientów stwarza wielkie możliwości biznesowe dla partnerów, którzy sami gotowi są na transformację" – oznajmiła na odbywającej się w Waszyngtonie konferencji Intune Judson Althoff, wiceprezes Microsoftu odpowiedzialna za biznes komercyjny. Według niej partnerzy, aby zmienić swój własny model biznesowy, muszą przede wszystkim bardzo dobrze poznać biznes swoich klientów. Zadeklarowała, że Microsoft im w tym pomoże, wprowadzając zasadnicze zmiany we współpracy z partnerami. Mianowicie kompetencje partnerów będą budowane wokół 6 rynków wertykalnych. Są to: finanse, edukacja, służba zdrowia, handel detaliczny, produkcja i administracja (urzędy). 

Ponadto zespoły account managerów Microsoftu odpowiedzialne za integratorów i resellerów będą już nie tylko przypisane produktom, lecz także branżom. Wskazała 4 "obszary rozwiązań" w nowej strukturze: nowoczesne miejsce pracy, aplikacje biznesowe, aplikacje i infrastruktura oraz dane i sztuczna inteligencja.

Wartość całego globalnego rynku cyfrowej transformacji, na którym partnerzy mogą generować zyski, Althoff wyceniła, podobnie jak wcześniej CEO Satya Nadella, na 4,5 bln dol.