Microsoft zapowiedział dążenie do osiągnięcia strategicznego celu, jakim jest 20 mld dol. rocznych przychodów z rozwiązań chmurowych (obecnie wskaźnik run rate za II kw. br. przekroczył 15 mld dol.). W przekroczeniu tej bariery liczy na partnerów i zamierza zachęcić ich do większej aktywności na rynku cloud computingu, przekonując o rosnących korzyściach z tego biznesu na trwającej obecnie konferencji Inspire. Zapewnia, że staje się organizacją "Partner First" – w nawiązaniu do wskazanych wcześniej priorytetów w strategii firmy ("Cloud First, Mobile First"). Po ogłoszeniu restrukturyzacji i związanych z nią masowych zwolnień, producent oznajmił o przebudowie oferty, która ma być bardziej propartnerska niż dotychczas. Twierdzi, że zmiany umożliwią partnerom generowanie wyższych profitów na usługach chmurowych – nawet o ponad 50 proc.

Taki efekt ma przynieść zgrupowanie całej oferty komercyjnej jako jednej rodziny produktów pod nazwą Microsoft 365. Obejmuje ona zarówno aplikacje i usługi dla pracowników (Office 365), jak również sprzęt z Windows 10, zarządzanie urządzeniami i bezpieczeństwem sprzedawane jako jedno rozwiązanie. Będzie ono dostępne w 2 wersjach: Enterprise (dla dużych przedsiębiorstw) oraz Business (dla MŚP). Całością można zarządzać z jednej konsoli – twierdzi Microsoft. Wersja Business ma być dostępna w wersji preview na początku sierpnia br.

Dzięki nowej strukturze oferty partnerzy mają możliwość poszerzenia wartości kontraktów jak i zwiększenia obrotów na usługach zarządzanych – argumentuje Microsoft. Wdrażając pakiet w wersji korporacyjnej zyski partnerów mogą wzrosnąć nawet o ponad 50 proc. w porównaniu z ofertą Office 365 – twierdzi korporacja, powołując się na wyliczenia Forrestera.

Zapowiedziano także nową platformę Azure Stack, który ma ułatwić partnerom dotarcie do nowych klientów dzięki szerszym możliwościom wykorzystania chmury hybrydowej. Koncern twierdzi, że przedstawiciele handlowi Microsoftu sprzedający rozwiązania partnerskie współpracujące z usługą Azure mogą liczyć na premie do 10 proc. rocznej wartości kontraktu partnera.

Microsoft kolejny rok zachęca partnerów do sprzedaży rozwiązań chmurowych i po raz kolejny przekonuje ich, że to dobry biznes. Wygląda na to, że wielu wciąż ma wątpliwości. W ub.r. przedstawiciele producenta przyznawali, że na prostej odsprzedaży licencji chmurowych typu Office 365 marże są nikłe, 1-3 proc., ale przekonują partnerów, że większe profity – w dwucyfrowej skali – mogą osiągnąć oferując klientom wartość dodaną, zindywidualizowane pakiety i usługi związane z chmurą.