Według agencji Microsoft zamierza zaoferować tańsze licencje „Ósemki”, która jest preinstalowana na komputerach i tabletach w cenie do 250 dol. Producenci droższego sprzętu nie zostali objęci obniżką, co nie znaczy, że wszyscy płacą po 50 dol. za system. Dzięki dodatkom marketingowym od Microsoftu i innym ulgom licencje na droższe maszyny kosztują vendorów ponad 30 dol. za sztukę – twierdzi Bloomberg.

Znacznie tnąc stawki licencji Microsoft dąży do utrzymania cen sprzętu z Windowsem na konkurencyjnym poziomie wobec tabletów z innymi systemami oraz Chromebooków, które zyskują coraz silniejszą pozycję na rynku (w 2013 r. USA według firmy badawczej NPD miały blisko 10 proc. udziału w rynku laptopów sprzedawanych firmom, administracji i instytucjom publicznym). W IV kw. 2013 r. przychody Microsoftu ze sprzedaży Windowsów spadły o 3 proc.