Kolejny salon Microsoftu poza Stanami Zjednoczonymi będzie zlokalizowany w Portoryko. Na razie nie są planowane otwarcia w Polsce. Sklepy własne sprzedają oprogramowanie pudełkowe, konsole Xbox, akcesoria itp. Czy to oznacza, że maleje rola kanału partnerskiego w strategii producenta? Przedstawiciele Microsoftu nie zgadzają się z taką opinią. Bardzo mocno przekonywali zgromadzonych w Toronto integratorów, że Microsoft jest najbardziej partnerską firmą spośród pozostałych liderów rynku IT. Podkreślali, że 95 proc. przychodów trafia do kasy koncernu za pośrednictwem partnerów, podczas gdy w przypadku VMware odsetek ten ma wynosić 75 proc., dla IBM-a 32 proc., zaś dla Cisco 30 proc.

  
Szybciej niż VMware  
 
Podczas kolejnego dnia WPC 2012 Microsoft rzucił wyzwanie bezpośrednim konkurentom w innych obszarach działalności. W roli „harcownika” wystąpił Kevin Turner, Chief Operating Officer (COO). W swojej prezentacji przed kilkunastoma tysiącami partnerów skoncentrował się na wybranych produktach i technologiach, w przypadku których Microsoft radzi sobie lepiej niż rywale. Na pierwszy ogień poszły rozwiązania cloud computing, których sprzedaż w roku fiskalnym 2011 wzrosła o 114 proc.
 
– W ciągu ostatnich czterech lat Hyper-V zwiększał udziały w rynku szybciej niż VMware. W tym czasie zyskaliśmy 26,6 proc. rynku, podczas gdy konkurent 15,8 proc. – mówił Kevin Turner przy aplauzie publiczności.

Wskazywał także na znaczące nakłady na badania i rozwój, które w 2011 roku sięgnęły 9,4 mld dol. W tym czasie Google wydał na R&D jedynie 5,2 mld dol., zaś Apple 2,6 mld dol.

Ukryte koszty Google

Sporo uwagi poświęcono wyszukiwarce Google, która – jak przekonuje Microsoft – jest mniej precyzyjna niż Bing. Poza tym korzystanie z Google Apps ma być, w jego opinii, bardziej kosztowne dla klientów biznesowych niż oferta Microsftu i jego partnerów. 

– Pokazujcie klientom ukryte koszty, jakie muszą ponosić korzystając z aplikacji Google’a – zachęcał Kevin Turner podczas swojej prezentacji.
 
Roczne dodatkowe koszty mają wynosić ponad 700 dolarów, m.in. 588 dol. za WebEx, 40 dol. za RunMyProcess oraz 30 dol. za aplikację MyOneLogin.

Turner podkreślał także, że nigdy wcześniej Microsoft nie miał tak dużego portfolio nowych i odświeżonych produktów. Jego zdaniem partnerzy powinni uwzględniać ten fakt w walce konkurencyjnej.

– Szanujemy naszą konkurencję, ale nie boimy się jej – zadeklarował COO Microsoftu na koniec swojego wystąpienia.