W III kw. br. Microsoft zwiększył zysk o ok. jedną trzecią wobec ub.r., do 8,8 mld dol., przy przychodach większych o 19 proc. (29,1 mld dol.). Trzy główne działy: Intelligent Cloud, More Personal Computing oraz Productivity and Business Processes poprawiły rezultat.

CEO Satya Nadella przekonuje, że dobre wyniki to efekt innowacji i zaufania klientów do koncernu. Podzielił się również swoją wizją Microsoftu – według niego firma tworzy rozwiązania chmurowe i brzegowe po to, by połączyć całą ofertę trzech grup, nie tylko chmurę, lecz także np. gaming, tak jak spięto ofertę dla biznesu pod szyldem Microsoft 365 (Office i inne produkty). Takie połączenie wszystkiego w jednym to według CEO unikalna cecha koncernu. W tej koncepcji brzegowe rozwiązania komputerowe współpracują z chmurą.

Koncentracja Microsoftu na biznesie chmurowym przynosi efekty, przynajmniej w postaci rosnących obrotów Intelligent Cloud (+24 proc., 8,6 mld dol.). Na platformie Azure przychody okazały się większe o 74 proc. niż w ub.r. (ale nie ujawniono kwoty). W usłudze Office 365 wynik był 36 proc. na plusie.

Nadal jednak największy wkład do przychodów Microsoftu ma dawny core biznes koncernu, czyli system Windows, oraz produkty dla graczy i urządzenia Surface, czyli dział More Personal Computing (w sumie ponad 10 mld dol. obrotu). Po okresie spadków w tym segmencie również znacznie wzrosła sprzedaż (+15 proc.). Firmie sprzyja również popularność gier wideo – dział gamingu z konsolą Xbox zwiększył obroty o 44 proc. Także sprzęt komputerowy z logo Microsoftu sprzedaje się lepiej – przychody na tabletach i laptopach Surface były o 14 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Productivity and Business Processes, czyli Dynamics, Office i LinkedIn, poprawiły się o 19 proc., do 9,8 mld dol. Wersje biznesowe Office przyniosły o 17 proc. więcej obrotu, a LinkedIn – o 33 proc.