O bilansie poinformowała według Reutersa Tami Reller, szefowa marketingu Microsoftu. Nie wiadomo, jaka część z podanej liczby to licencje OEM. Dla porównania w ciągu 12 miesięcy od wypuszczenia na rynek Windows 7 w 2009 r., ilość zakupionych licencji sięgnęła 240 mln szt.

Popularność 'Ósemki’ wciąż jest dużo niższa w porównaniu z poprzednimi wersjami Windowsa. Według danych Netmatketshare w styczniu br. Windows 8 i 8.1 miały łącznie 10,58 proc. udziału w światowym rynku systemów komputerowych. Prawie połowa użytkowników pozostaje jednak przy Windows 7 (47,49 proc.), a spora grupa (29,23 proc.) nadal używa Windows XP.

W Polsce według Gemiusa w końcu stycznia br. dwie 'Ósemki’ miały w sumie 8,68 proc. udziału w rynku systemów operacyjnych (zarówno komputerowych, jak i mobilnych). Dla porównania – Windows 7 – 46,75 proc., a Windows XP – 25,07 proc.