Microsoft wraz z partnerami planuje uruchomienie programu dla urządzeń Surface for Business, który umożliwi przedsiębiorstwom z sektora MŚP długoterminowy wynajem sprzętu wraz z pakietem usług – poinformował Marcin Kazimierczyk, odpowiedzialny za kanał sprzedaży Surface dla Biznesu. Model ten ma obejmować również gwarancję.

We wpisie na blogu #MicrosoftMówi menedżer wyjaśnia, dlaczego celem oferty są polskie MŚP.

Otóż w ocenie producenta DaaS nie zyskał jeszcze popularności w Polsce, ponieważ instytucje finansowe nie chcą wspierać firm w zakupie urządzeń wartych mniej niż 75 tys. zł. W MŚP budżety projektów IT często są o wiele mniejsze. Jednak ten segment ma duży potencjał rozwoju. W Polsce 96,5 proc. wszystkich firm stanowią mikroprzedsiębiorstwa. Ten trend może się nasilać, gdyż obecni 20- i 30-latkowie chętnie zakładają własne firmy. Badanie ARC Rynek i Opinia pokazuje, że 75 proc. osób reprezentujących to pokolenie planuje otworzyć swój biznes.

W ocenie koncernu możliwość wynajmu sprzętu jest dla MŚP bardzo atrakcyjna, ponieważ pozwala szybko zapewnić narzędzia pracy, a nie każdą firmę stać na inwestycje w jednorazowy zakup. W DaaS koszty inwestycyjne są zastępowane kosztami operacyjnymi, co przyśpiesza proces decyzyjny. Według wpisu wynajem nie dotyczy jedynie sprzętu, ale również oprogramowania, w tym Office 365. W ramach oferty można liczyć również na wsparcie powdrożeniowe.

Kolejnym argumentem za DaaS jest szybkie starzenie się technologii. Średni czas życia komputera mobilnego to ok. 4 lata. Decydując się na wynajem sprzętu, firmy mogą wymienić go na nowszy model po upływie 18, 24 lub 36 miesięcy. Dzięki temu zawsze będą korzystać z nowego sprzętu – przekonuje producent.

Jak wynika z danych Market Research Future, globalne przychody z korzystania ze sprzętu w modelu DaaS będą się zwiększać średnio o 9 proc. rocznie do 2023 r., osiągając sumę ok. 8 mld dol.