Ronald Binkofski nawiązał w ten sposób do wczorajszej informacji „Washington Post” na temat rosyjskich hakerów, którzy wykorzystali nieznaną dotąd lukę w Windowsie do szpiegowania zagranicznych instytucji, również w Polsce. Jak podkreślał szef polskiego biura koncernu tego typu sytuacje będą się zdarzać i tym bardziej warto inwestować w rozwój zabezpieczeń i wiedzę na ten temat, co dotyczy samego Microsoftu, jak też partnerów producenta. 

Polski oddział koncernu zapowiedział partnerom, że do 2017 roku zamierza pięciokrotnie zwiększyć przychody ze sprzedaży rozwiązań chmurowych. Przedstawiciele Microsoftu zachęcali integratorów, aby nie poprzestawali na sprzedaży „gołych” licencji, ale „powalczyli” o wyższe marże świadcząc dodatkowe usługi (migracja danych, wsparcie Tier 1/Tier 2, szkolenia użytkowników, zarządzanie desktopów, Software Asset Management i in.).  

W Polsce Microsoft zamierza koncentrować się na rozwoju sprzedaży takich rozwiązań, jak: aplikacje Tier 1 w segmencie korporacyjnym, Office 365 w grupie małych i średnich firm, produkty dla sektora edukacyjnego oraz urządzenia z systemem Windows (głównie tabletów oraz 2 w 1). 

– W każdym z tych obszarów mamy sukcesy, jak na przykład wdrożenie bankowości elektronicznej w mBanku, gdzie nasze rozwiązania odegrały kluczową rolę – mówił Ronald Binkofski. – Jeśli chodzi o Office 365 to mamy już 1300 partnerów, którzy sprzedają licencje i usługi związane z tym produktem. W tym przypadku mamy spore sukcesy w edukacji, czego przykładem są wdrożenia w Wyższej Szkole Handlowej dla 60 tysięcy studentów oraz Gdańskiej Platformie Edukacyjnej dla wielu szkół z Trójmiasta. Stawiamy także na rozwój urządzeń, a jednym z sukcesów jest kontrakt na 1500 tabletów z Windows 8 dla urzędników GUS-u czy sprzedaż tabletów z naszym systemem na potrzeby lekarzy z Wojewódzkiego Szpitala w Suwałkach.


Z klientami rozmawiajcie nie tylko o technice

Ronald Binkofski podkreślał, że wciąż zmienia się proces sprzedaży do klientów. Stał się bardziej kompleksowy, bo wymusza coraz większą specjalizację w określonych technologiach a jednocześnie jak najlepszą znajomość procesów biznesowych u użytkowników. Integratorzy muszą więc zatrudniać zarówno fachowców od IT, jak też osoby, które wiedzą, o co chodzi w biznesie. Partnerzy Microsoftu współpracują obecnie u swoich klientów nie tylko ze specjalistami typu Technical Decision Makers, ale również Business Decision Makers. To trzeba brać pod uwagę przy tworzeniu strategii sprzedaży i polityce zatrudnienia. Dlatego przedstawiciele Microsoftu zachęcali partnerów, aby nie bali się zatrudniać osób spoza branży IT, które będą umiały rozmawiać z klientami o ich problemach językiem biznesowym, a nie tylko technicznym. 

Integratorzy usłyszeli także zachętę do rozwoju telesprzedaży produktów chmurowych, a także zadbanie o właściwy model prowizyjny dla handlowców, którzy sprzedają usługi cloud.  

– Zachęcamy was także do tworzenia własnych aplikacji, a nie tylko sprzedawania usług chmurowych i zarządzania nimi. Dobra strategii sprzedaży w sektorze chmurowym pozwoli na uzyskanie nawet ponad 50 proc. marży – zapewniał Piotr Chrobot, dyrektor działu Small & Business Solutions. 

 

Nagrody dla partnerów

Podczas MPSC 2014 producent wręczył nagrody dla partnerów, którzy osiągnęli najlepsze wyniki sprzedaży w minionym roku fiskalnym. Statuetki trafiły do: Betacomu (w kategorii LSP New Business), Sonety (Applications), Supremo (SMB Partners), Altkom Akademii (Learning Center), Incomu (Distributor), Accenture (Solutions), EIP (Dynamics NAV), Bonair (Dynamics AX), Netwise (Dynamics CRM), Auditorii (SAM Engagement), eOpen (Country Partner of the Year 2014). 

Intel, jako partner strategiczny MPSC 2014 wręczył nagrodę specjalną ABC Dacie (Colorovo) za największą liczbę nowych modeli tabletów z procesorami Intela.