Microsoft: większa sprzedaż Office’a i chmury
Według firmy online'owy Office i usługi w chmurze sprzedają się coraz lepiej.
W IV kw. 2017 r. Microsoft odnotował dużą stratę (-6,3 mld dol.) z powodu odpisu, związanego z reformą podatkową w USA. Bilans obciążyło aż 13,8 mld dol. Biznes firmy jednak kręcił się nieźle. Zysk operacyjny wzrósł o 10 proc., do 8,7 mld dol., a przychody o 12 proc., do 28,9 mld dol. To więcej, niż się spodziewano.
Głównym czynnikiem poprawy okazał biznes chmurowy obejmujący usługi IT i przestrzeń dyskową (+56 proc. wzrostu przychodów). Platforma Azure poprawiła wynik o 98 proc. W przypadku Office 365 w wersji online sprzedaż produktów komercyjnych w ujęciu wartościowym była wyższa o 41 proc., a konsumenckich – o 12 proc. Liczba konsumentów korzystających z Office 365 zwiększyła się do 29,2 mln. Microsoft nie ujawnia jednak zysków z tych usług.
Dział gamingowy odnotował sprzedaż większą o 8 proc. Jednak nadal klasyczny biznes PC generuje większość sprzedaży (12,2 mld dol. w IV kw. ub.r.).
Satya Nadella, CEO Microsoftu, twierdzi, że kluczem do wzrostu były inwestycje w Internet rzeczy, sztuczną inteligencję i chmurę. Według dyrektora finansowego firmy najbardziej zaawansowany pod względem usług chmurowych jest rynek amerykański, a tuż za nim są Wielka Brytania i Niemcy.
Podobne aktualności
Microsoft zainwestuje 1,5 mld dol. w firmę AI
To może być przykład, jak amerykańskie firmy próbują odciągnąć inne kraje od chińskiej technologii.
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.
240 zł/PC za aktualizację Windows 10
Microsoft podał cenę za wsparcie dla Windows 10 po 14 października 2025 r.