Przedstawiciele Microsoftu z zarządu grupy Interactive Entertainment Business podsumowali wyniki konsol Xbox 360 w minionym okresie. Otóż w ciągu ostatnich 2 lat ten model był najlepiej sprzedającą się konsolą w USA, trzykrotnie przekraczając wynik osiągnięty przez pierwszą generację Xboksów. Liczba użytkowników serwisu Xbox Live wzrosła do 46 mln, tj. o 15 proc. rok do roku. W 2012 r. ilość aplikacji telewizyjnych i rozrywkowych na konsoli Xbox 360 niemal potroiła się. Podano też ciekawostkę: od lipca 2012 roku członkowie sieci Xbox Live spalili 200 mln kalorii, korzystając z programów treningowych dla Xbox 360 z Kinect.

Według Microsoftu Polska wpisuje się w globalny trend. Zainteresowanie konsolami rośnie, ponieważ całe rodziny poszukują nowych rodzajów rozrywki, w której mogą wspólnie uczestniczyć. Dzięki integracji z usługami sieciowymi konsole umożliwiają obecnie współpracę pomiędzy różnymi platformami, przeglądanie treści online, wymianę i udostępnianie plików.

– Konsole to obecnie kategoria notująca wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży w Polsce, jedną z najwyższych w branży RTV. Również w naszym kraju Xbox 360 jest w ostatnich miesiącach liderem sprzedaży tego segmentu, głównie dzięki ogromnej popularności systemu Kinect – mówi Jakub Mirski, Marketing Manager Xbox 360 z polskiego oddziału Microsoftu.