Nastrojów nie popsuł nawet fakt, że w tym samym okresie 2015 roku fiskalnego
sprzedaż Microsoftu zamknęła się kwotą 26,4 mld dol. Inwestorzy i analitycy
docenili stabilny wzrost biznesu w przypadku tak kluczowych dla obecnej
strategii koncernu rozwiązań, jak: Azure, Office 365 i Surface.  

Od kilku miesięcy Microsoft
raportuje na giełdę swoje wyniki w podziale na trzy obszary: Intelligent Cloud
(Azure, Windows Server, System Center, SQL Server), Productivity and Business
Processes (Office 365, Dynamics, CRM Online) oraz More Personal Computing (Windows,
Surface, Xbox). W przypadku Intelligent Cloud koncern wypracował 5-procentowy
wzrost obrotów rok do roku (do 6,3 mld dol.). Dobry kwartał miała zwłaszcza platforma
Azure (skok sprzedaży o 140 proc.).

Dobrze rozwija się także
sprzedaż Office 365 z wynikiem prawie 70 proc. lepszym niż rok wcześniej,
chociaż cały segment Productivity and Business Processes zaliczył 2-procentowy
spadek przychodów (do 6,7 mld dol.). Również w przypadku segmentu More Personal
Computing concern musiał pogodzić się ze spadkiem sprzedaży (o 5 proc., do 12,7
mld dol.), chociaż i w tym przypadku mamy do czynienia z jasnym punktem, którym
okazał się Surface. Wzrost popytu na to urządzenie sięgnął 29 proc., co
przełożyło się na obrót rzędu 1,35 mld dol. Jednocześnie Satya Nadella musiał
przełknąć gorzką pigułkę, czyli 49-procentowy spadek przychodów ze sprzedaży
Windows Phone.