Microsoft w I kw. 2017 r. zwiększył zysk netto o 28 proc., do 4,8 mld dol., a przychody o 8 proc., do 22,09 mld dol. W tym 975 mln dol. dołożył LinkedIn. 

Obroty wzrosły głównie dzięki Office i produktom chmurowym dla przedsiębiorstw (+7 proc.). Microsoft podaje, że na Office 365 dla klientów biznesowych odnotowano 45 proc. plus. W przypadku użytkowników konsumenckich przychody z office i chmury zwiększyły o 15 proc. W sumie w biznesach nazwanych przez Microsoft Intelligent Cloud przychody wyniosły 6,8 mld dol. (+11 proc.), w tym ponownie wyraźnie poprawił się bilans Azure (+93 proc.).

Usługi chmurowe dla różnych klientów mają być filarem rozwoju Microsoftu. Roczne przychody z usług komercyjnych (run rate) sięgnęły 15,2 mld dol. – według szefa finansów koncernu.

W I kw. br. zmniejszyły się natomiast przychody z usług wsparcia (-1 proc.) oraz w grupie Personal Computing Group (-8 proc.), do której należą m.in. Windows i urządzenia. Spadek Microsoft wyjaśnia głównie mniejszą sprzedażą smartfonów, ale zanurkowała również sprzedaż tabletów Surface (-26 proc. wartościowo).