Miliardy na rynku wideo dla firm
Rynek rozwiązań do e-learningu, komunikacji wideo i monitoringu jest już wart ponad 300 mld dol., a będzie jeszcze więcej.
Światowy rynek wideo osiągnie wartość 841,8 mld dol. do 2022 r. wobec 700 mld dol. w 2017 r. Udział sprzedaży przedsiębiorstwom oraz aplikacji na rynki wertykalne wzrośnie z 32 proc. do 37 proc., czyli średnio o 8,1 proc. co roku – prognozuje Strategy Analitycs w raporcie przygotowanym we współpracy z Huawei.
Oznacza to coraz większe wydatki na rozwiązania wideo klasy enterprise, takie jak e-learning, komunikację wideo i monitoring w ciągu najbliższych kilku lat.
Jak stwierdza autor raportu, zwiększenie szybkości, pojemności i niezawodności sieci, w szczególności mobilnych, poszerza możliwości zastosowań wideo w przedsiębiorstwach, jak również w usługach konsumenckich.
"Przedsiębiorstwa, organizacje publiczne, placówki oświatowe i instytucje medyczne wprowadzają wideo do swojej działalności na wiele różnych sposobów i wierzymy, że ten trend będzie kontynuowany w nadchodzących latach" – informuje raport.
Według prognozy cały ekosystem wideo w nadchodzących latach przekształci przejście na usługi chmurowe, zmieni tworzenie, produkcję i dystrybucję rozwiązań. Firmy będą odchodzić od systemów opartych na infrastrukturze on-premises.
Podobne aktualności
W magazynach nadal jest za dużo komputerów
Dopiero w II kw. 2023 r. można spodziewać się normalizacji - przewiduje CEO jednego z największych producentów.
Tablety: dwie marki są najbardziej odporne na spadki
Na idącym w dół rynku (-16 proc. w III kw. br.) kluczową umiejętnością dla producentów będzie pokonanie presji inflacyjnej.