Światowy rynek wideo osiągnie wartość 841,8 mld dol. do 2022 r. wobec 700 mld dol. w 2017 r. Udział sprzedaży przedsiębiorstwom oraz aplikacji na rynki wertykalne wzrośnie z 32 proc. do 37 proc., czyli średnio o 8,1 proc. co roku – prognozuje Strategy Analitycs w raporcie przygotowanym we współpracy z Huawei.

Oznacza to coraz większe wydatki na rozwiązania wideo klasy enterprise, takie jak e-learning, komunikację wideo i monitoring w ciągu najbliższych kilku lat.

Jak stwierdza autor raportu, zwiększenie szybkości, pojemności i niezawodności sieci, w szczególności mobilnych, poszerza możliwości zastosowań wideo w przedsiębiorstwach, jak również w usługach konsumenckich.

"Przedsiębiorstwa, organizacje publiczne, placówki oświatowe i instytucje medyczne wprowadzają wideo do swojej działalności na wiele różnych sposobów i wierzymy, że ten trend będzie kontynuowany w nadchodzących latach" – informuje raport.

Według prognozy cały ekosystem wideo w nadchodzących latach przekształci przejście na usługi chmurowe, zmieni tworzenie, produkcję i dystrybucję rozwiązań. Firmy będą odchodzić od systemów opartych na infrastrukturze on-premises.