Mniej tabletów na rynku
W II kwartale dostawy tabletów na światowy rynek spadną w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami roku – twierdzi Digitimes Research.
Według firmy badawczej w okresie kwiecień – czerwiec 2012 r. producenci dostarczą na rynek 21,58 mln tabletów PC, czyli o 8,2 proc. mniej niż w I kw. br. W odniesieniu do II kw. 2011 r. wzrost będzie jednak spory – 47,5 proc. Digitimes Research przewiduje, że liderem sprzedaży pozostanie Apple, a z pierwszej piątki wypadnie Lenovo. Asus znajdzie się natomiast w pierwszej trójce największych producentów, dzięki współpracy z Google’em, który zamierza oferować 7-calowe tablety w swoim sklepie internetowym.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.