Monitory biznesowe: solidny wzrost
Na polskim rynku sprzedaż zwiększyła się o ponad 50 proc.
Przechody ze sprzedaży monitorów przeznaczonych dla klientów biznesowych w styczniu i lutym br. wzrosły na polskim rynku o 56,7 proc. – ustalił Context w oparciu o dane od dystrybutorów. To największa poprawa wśród dwunastu krajów europejskich, z których wyniki przytaczają analitycy.
Średnio w krajach Europy zachodniej obroty na monitorach biznesowych w dystrybucji zwiększyły się o 8 proc. (ilościowo o 6 proc.). Jeszcze lepszy bilans miały modele konsumenckie (+12 proc. wartościowo), ale sprzęt dla biznesu nadal generuje większość przychodów dystrybutorów na tym rynku.
W przypadku wyświetlaczy przeznaczonych dla przedsiębiorstw i instytucji publicznych największy wzrost zainteresowania odnotowano dla modeli ze złączem DisplayPort (+27 proc.). Widać także spory popyt na urządzenia z portem USB typu C (+19 proc.). Jednak to nadal rynkowa nisza (2 proc. udziału w sprzedaży ilościowej oraz 5 proc. w wartościowej). Również monitory z HDMI sprzedawały się nieźle (+19 proc.).
Liderem rynku monitorów biznesowych w zachodniej Europie pozostaje HP, choć sprzedaż modeli z DisplayPort amerykańskiej marki spadła. Tę niszę skutecznie zagospodarowują natomiast Dell, Lenovo i Philips, które w sumie były 38 proc. na plusie.
„Wyniki sprzedaży monitorów biznesowych pozostaną stosunkowo dobre, a popyt na modele z DisplayPort jeszcze wzrośnie, ze względu na zdolność tego sprzętu do połączenia z każdym innym rodzajem monitora oraz możliwość jednoczesnego korzystania z wielu wyświetlaczy, co jest coraz popularniejsze w przedsiębiorstwach. Wraz z rosnącą liczbą urządzeń ze złączem USB typu C, również w tej kategorii prawdopodobnie sprzedaż będzie zwiększać się zarówno w sektorze biznesowym, jak i konsumenckim” – komentuje Dominika Koncewicz, starszy analityk Contextu.
To kolejne dobre wiadomości z rynku monitorów. W ub.r. sprzedaż modeli konsumenckich w Polsce wzrosła o 8,5 proc.
Przychody ze sprzedaży monitorów biznesowych w wybranych krajach
Kraj | Wzrost przychodów ze sprzedaży w styczniu i lutym 2018 r. |
Niemcy | 3,50% |
Wielka Brytania | 12,80% |
Francja | 4,40% |
Holandia | 5,10% |
Szwajcaria | 4,50% |
Włochy | 0,00% |
Szwecja | 1,50% |
Hiszpania | 3,40% |
Polska | 56,70% |
Dania | 26,40% |
Austria | 13,40% |
Finlandia | 38,70% |
Źródło: Context
Podobne aktualności
Rynek monitorów odbił po 5 kwartałach spadków
W 2024 r. i 2025 r. zanosi się na wzrosty sprzedaży. Są ku temu istotne powody - według prognozy.
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż wyświetlaczy publicznych o 14 proc. w górę
„Wiele projektów w dalszym ciągu boryka się z wydłużonymi terminami" - twierdzi ekspert.