Sprzedaż monitorów gamingowych wzrośnie w 2020 r. o 37 proc. – prognozuje TrendForce. Zdaniem analityków światowy rynek w tym roku wchłonie 12,2 mln urządzeń. Dane obejmują sprzęt charakteryzujący się częstotliwością odświeżania 100 Hz lub większą.

Przewiduje się, że wzrost będzie związany głównie z dużą popularnością atrakcyjnych cenowo monitorów z wyświetlaczem IPS, które pojawiły się na rynku w II poł. 2019 r. Udział urządzeń z IPS w rynku monitorów gamingowych zwiększy się w szybkim tempie. W ub.r. wyniósł 12 proc., w tym roku według przewidywań będzie to już 25 proc.

 

Udział w rynku monitorów gamingowych różnych typów paneli w latach 2017 – 2020

 

 

Jeszcze bardziej ekspansywny segment tworzą modele z panelami o częstotliwości odświeżania 165 Hz. W I kw. 2019 r. miały 4 proc. udziału w rynku, a w I kw. 2020 r., już 21 proc. Tutaj liderem jest MSI. Już 40 proc. monitorów sprzedawanych przez tego producenta w I kw. br. miało wyświetlacze 165 Hz. Drugi jest Asus (30 proc.).

Poza tym niezmiennie duże wzięcie będą miały zakrzywione panele. Ich udział w rynku monitorów gamingowych sięgnie w tym roku 54 proc. – według przewidywań. Hitem mogą okazać nowe wyświetlacze o wskaźniku zakrzywienia 1000R. Zwłaszcza Samsung i MSI zamierzają tutaj ostro powalczyć o klientów.

Markowe Top 5

Liderami rynku w 2020 r. będą AOC wraz z Philipsem. Za nimi uplasują się Asus, Acer, MSI i Samsung – zdaniem TrendForce. Firma badawcza nie podaje jednak przewidywanych udziałów czołowych producentów.

W ocenie analityków w ostatnich latach rynek monitorów dla graczy stał się bardzo konkurencyjny. Spodziewają się oni, że AOC wraz z Philipsem zajmie pozycję numer 1 na światowym rynku (w ujęciu ilościowym), dzięki portfolio przystępnych cenowo zakrzywionych monitorów i niedrogich paneli IPS. Według danych podanych przez AOC w I kw. 2020 r. marka była liderem rynku monitorów gamingowych z 19,5 proc. udziału.

Asus będzie drugi nie tylko dlatego, że firma koncentruje się na high-endowych i profesjonalnych modelach dla graczy, lecz także zamierza zwiększyć sprzedaż dzięki linii tańszych urządzeń.

Z kolei Acer, który – jak mówi prognoza – zajmie najniższy stopień podium w br. – stawia na strategię oferowania kompleksowej gamy monitorów dla graczy.