Acer, HP, Dell, Samsung i MSI zwiększają zaangażowanie na rynku monitorów dla graczy – twierdzi Digitimes. Producentów przyciągają wysokie zyski oraz rosnąca sprzedaż takich urządzeń. W 2018 r. powinna sięgnąć na całym świecie 4 mln szt. wobec ok. 2,5 mln w 2017 r. i 1,3 mln w 2016. Chodzi o modele przeznaczone dla graczy albo cechujące się częstotliwością odświeżania ponad 100 Hz. Na razie mają one 2 proc. udziału w rynku monitorów, ale generują trzykrotnie wyższą marżę niż zwykłe wyświetlacze.

Obecnie według Digitimes liderem światowego rynku monitorów dla graczy jest Asus. Jego przewidywana sprzedaż w 2018 r. to 680 – 700 tys. wobec 600 tys. w 2017 r. oraz 400 tys. w 2016 r.

Numerem 2 jest Acer, który w 2017 r. sprzedał najwyżej 400 tys. szt., ale dzięki konkurencyjnym cenom może znacznie zbliżyć się do Asusa. Jego spodziewany wynik w 2018 r. to 620 tys. szt.

Samsung z wynikiem 350 tys. szt. w br. powinien wyprzedzić BenQ i zająć trzecią pozycję na rynku.
O większy udział postara się także MSI. Według nieoficjalnych informacji jeszcze przed końcem roku wprowadzi na rynek ponad 20 modeli monitorów gamingowych, co może dać mu 5 pozycję w rankingu największych producentów.

Swoją pierwszą linię monitorów dla graczy ma wprowadzić w tym roku także Gigabyte.