W asortymencie polskiej firmy znalazły się następujące monitory z serii iiyama ProLite: LCD (wielkości od 17 do 27 cali), LED (22 i 24 cale), dotykowe (22 cale), specjalistyczne (17 i 19 cali ze wzmacnianą matrycą) i przemysłowe (19 cali do monitoringu i ochrony obiektów).

– Zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy z Tech Datą z kilku względów – powiedział Mariusz Kuczyński, General Manager iiyamy w Europie Środkowo-Wschodniej – Po pierwsze iiyama od wielu lat z powodzeniem współpracuje z tym dystrybutorem na rynkach Europy Zachodniej. Na tej podstawie jestem przekonany, że sukces odniesiemy także w Polsce. Po drugie obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży monitorów iiyama na polskim rynku, zwłaszcza w sektorze korporacyjnym, gdzie Tech Data ma silną pozycję.

Jan Tarnawski, product manager w Dziale Przetwarzania Obrazu Tech Daty (odpowiada za sprzedaż monitorów iiyama i kontakty z resellerami), podkreślił, że iiyama to marka, która zapewnia resellerom wyższe marże niż przeciętnie na polskim rynku monitorów.

– iiyama to prestiżowa marka, która oferowana jest przez stosunkowo nieliczną grupę resellerów docierających do świadomych, często profesjonalnych użytkowników. Dzięki temu, że producent nie stawia na masową sprzedaż, nasi partnerzy mogą generować wysokie marże – zapewnił Jan Tarnawski.

Dystrybutor w segmencie korporacyjnym zamierza promować 19-calowe monitory w formacie 5:4 z regulacją wysokości ekranu. Z kolei w segmencie użytkowników domowych Tech Data liczy na dobre wyniki sprzedaży 22 i 24-calowych modeli w formacie 16:9.

Tech Data jest czwartym dystrybutorem iiyamy na polskim rynku. Pozostali dostawcy monitorów japońskiej marki to: AB, ABC Data i Komputronik.