Sprzedaż monitorów w polskiej dystrybucji lipcu br. wzrosła o 7 proc., w sierpniu br. była na podobnym poziomie jak rok wcześniej – ustalił Context. W sumie dwa miesiące III kw. br. zamknęły się dodatnim bilansem.

Słabszy sierpień odnotowano w całej zachodniej Europie (-2 proc. wobec +13 proc. w lipcu br.). Jako powód wskazano spadek popytu w biznesowym kanale sprzedaży. W detalu było lepiej (+4 proc.).

"Rosnąca liczba modeli z większymi lub zakrzywionymi ekranami, przeznaczonymi dla profesjonalistów i graczy, przyciąga także konsumentów i przyspiesza wymianę i zakupy monitorów” – komentuje Dominika Koncewicz, starszy analityk Contextu. Tylko w sierpniu sprzedaż modeli do grania i tych z zakrzywionymi ekranami wzrosła o ponad 50 proc. rok do roku w zachodnioeuropejskiej dystrybucji. Większość rozeszła się w konsumenckich kanałach sprzedaży (70 proc. w etailu). Większym zainteresowaniem cieszyły się modele częstotliwości odświeżania 100 Hz i wyższej. Monitory 144 Hz stanowiły 13 proc. sprzedaży konsumenckiej – to oznacza wzrost o 75 proc. r/r.

Modele przeznaczone dla użytkowników biznesowych w cenach od 186 do 197 euro (ok. 800 – 850 zł) również przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w kanałach konsumenckich. Oznacza to, że klienci domowi chętnie kupują urządzenia z wyższej półki, które są atrakcyjne nie tylko dla graczy i twórców, lecz także dla SOHO.

Ponieważ w IV kw. popyt konsumencki jest tradycyjnie najsilniejszy, zwłaszcza na modele premium, można spodziewać się dalszego wzrostu sprzedaży w nadchodzących tygodniach.