Morele.net łączy się z Pigu.lt – litewską spółką prowadzącą sprzedaż online w krajach bałtyckich. W efekcie powstanie grupa e-commerce, która według planu ma przekroczyć 4 mld zł rocznego obrotu w ciągu najbliższych 5 lat. Dla porównania w 2017 r. morele.net wypracowało 750 mln zł przychodów.

– Naszym celem jest zbudowanie platformy e-commerce obecnej we wszystkich krajach Europy Środkowo-Wschodniej – zapowiada Michał Pawlik, prezes morele.net.

Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Holdingiem będzie zarządzać nowy zarząd, składający się z menedżerów morele.net i Pigu.lt. Strategia zakłada poszerzanie oferty o nowe kategorie produktów, spoza oferty elektroniki (jak drogeryjne, dom i meble, zabawki i akcesoria dla dzieci – to produkty oferowane przez Pigu.lt, sprzedaje ona również elektronikę).

Jak informuje polska spółka, w pierwszej kolejności współpraca z litewską platformą e-commerce będzie polegać na wymianie najlepszych praktyk w zakresie marketingu, logistyki oraz procesów i operacji biznesowych między firmami.

W 2019 r. rozpocznie się proces ujednolicania rozwiązań technicznych, w oparciu o które funkcjonują e-sklepy holdingu.

Autorska platforma e-commerce morele.net zostanie wdrożona na potrzeby Pigu.lt.

– Wykorzystując taką skalę liczę, że będziemy mogli zabezpieczyć region przed dominacją jednego globalnego gracza – dodaje szef polskiej spółki.

Informacja o planowanej fuzji następuje wkrótce po uzyskaniu zgody na przejęcie kontroli nad morele.net przez MCI.