Według UOKiK spółka m.in. ograniczała prawo do zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym. Mogli z niego korzystać tylko konsumenci, którym zakupy dostarczył kurier lub poczta. Morele nie dopuszczało zwrotu, gdy klient wybrał odbiór osobisty. Urząd uznał, że przedsiębiorca bezprawnie ograniczał prawa konsumentów i wprowadzał ich w błąd. UOKiK informuje, że forma odbioru zakupów lub dostawy nie ma wpływu na możliwość skorzystania z prawa zwrotu w ciągu 10 dni, jakie przysługuje w razie zawarcia umowy na odległość.

W innym zakwestionowanym przez UOKiK postanowieniu Morele.net zastrzegło, że zwracany towar musi mieć oryginalne opakowanie w idealnym stanie. Zdaniem urzędu taka klauzula jest nieuczciwą praktyką rynkową. 'Przedsiębiorca nakładając na konsumentów nadmiernie uciążliwe obowiązki próbował utrudnić lub uniemożliwić skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej przez Internet’ – stwierdził UOKiK.

Prezes UOKiK uznała, że spółka Morele.net naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 121 852 zł. Detalista podczas prowadzonego postępowania (zostało wszczęte w sierpniu 2012 r.) zmienił zakwestionowane postanowienia. Decyzja nie jest ostateczna – spółka odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.