Morele.net ukarane
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożyła na spółkę karę w wysokości prawie 122 tys. zł. Detalista odwołał się do sądu.
Według UOKiK spółka m.in. ograniczała prawo do zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym. Mogli z niego korzystać tylko konsumenci, którym zakupy dostarczył kurier lub poczta. Morele nie dopuszczało zwrotu, gdy klient wybrał odbiór osobisty. Urząd uznał, że przedsiębiorca bezprawnie ograniczał prawa konsumentów i wprowadzał ich w błąd. UOKiK informuje, że forma odbioru zakupów lub dostawy nie ma wpływu na możliwość skorzystania z prawa zwrotu w ciągu 10 dni, jakie przysługuje w razie zawarcia umowy na odległość.
W innym zakwestionowanym przez UOKiK postanowieniu Morele.net zastrzegło, że zwracany towar musi mieć oryginalne opakowanie w idealnym stanie. Zdaniem urzędu taka klauzula jest nieuczciwą praktyką rynkową. 'Przedsiębiorca nakładając na konsumentów nadmiernie uciążliwe obowiązki próbował utrudnić lub uniemożliwić skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej przez Internet’ – stwierdził UOKiK.
Prezes UOKiK uznała, że spółka Morele.net naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 121 852 zł. Detalista podczas prowadzonego postępowania (zostało wszczęte w sierpniu 2012 r.) zmienił zakwestionowane postanowienia. Decyzja nie jest ostateczna – spółka odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Podobne aktualności
Morele może pójść na giełdę albo na sprzedaż
Prezes MCI Tomasz Czechowicz przedstawił plany inwestycji na najbliższe lata.
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.