UOKiK ukarał Morele.net w 2012 r. kwotą w wysokości 121 tys. zł za nieprzestrzeganie ustawy o ochronie praw konsumentów. Chodziło o zasady zwrotu towaru. Mianowicie e-sklep wymagał od klientów, by w razie odstąpienia od umowy zakupu zwracali produkty w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu. Ponadto nie wszyscy mogli skorzystać z tego prawa – tylko ci klienci, którzy zamówili towar kurierem lub pocztą. Jeżeli ktoś odebrał zakupy osobiście, Morele odmawiały mu prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

Właściciel e-sklepu poprawił stosowane zapisy w swoim serwisie i odwołał się od kary do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten w 2014 r. uchylił ją w całości. Jednak nie z powodu błędów merytorycznych, lecz nieścisłości w wydanej decyzji. Mianowicie Morele.net zamieściło zakwestionowane informacje w „odpowiedziach na często zadawane pytania”, a w decyzji UOKiK jest mowa o wzorcu umowy. Tylko z tego powodu decyzja została uchylona.

UOKiK złożył apelację, jednak sąd apelacyjny podtrzymał decyzję SOKiK. Oznacza to, że kara dla Morele.net została anulowana. Wyrok jest prawomocny.