Morele.net wygrało w sądzie z UOKiK
Sąd uchylił ponad 120 tys. zł kary nałożonej na e-sklep.
UOKiK ukarał Morele.net w 2012 r. kwotą w wysokości 121 tys. zł za nieprzestrzeganie ustawy o ochronie praw konsumentów. Chodziło o zasady zwrotu towaru. Mianowicie e-sklep wymagał od klientów, by w razie odstąpienia od umowy zakupu zwracali produkty w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu. Ponadto nie wszyscy mogli skorzystać z tego prawa – tylko ci klienci, którzy zamówili towar kurierem lub pocztą. Jeżeli ktoś odebrał zakupy osobiście, Morele odmawiały mu prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
Właściciel e-sklepu poprawił stosowane zapisy w swoim serwisie i odwołał się od kary do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten w 2014 r. uchylił ją w całości. Jednak nie z powodu błędów merytorycznych, lecz nieścisłości w wydanej decyzji. Mianowicie Morele.net zamieściło zakwestionowane informacje w „odpowiedziach na często zadawane pytania”, a w decyzji UOKiK jest mowa o wzorcu umowy. Tylko z tego powodu decyzja została uchylona.
UOKiK złożył apelację, jednak sąd apelacyjny podtrzymał decyzję SOKiK. Oznacza to, że kara dla Morele.net została anulowana. Wyrok jest prawomocny.
Podobne aktualności
Morele może pójść na giełdę albo na sprzedaż
Prezes MCI Tomasz Czechowicz przedstawił plany inwestycji na najbliższe lata.
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.