Grupa Morele zakończyła przejęcie drugiego pod względem wielkości e-sklepu sportowego w Polsce: Sklep-Presto.pl. Inwestycja jest kontynuacją przyjętej przez Morele.net strategii rozszerzenia oferty grupy o nowe kategorie produktów, wykraczające poza elektronikę. Nowy nabytek został już zintegrowany z platformą Morele. Aktualnie ma ona w asortymencie ponad 800 tys. produktów z 8 branż. Obok głównego sklepu z elektroniką są m.in. sklepy z artykułami budowlanymi, dla dzieci, drogeria. Miesięcznie serwisy grupy są odwiedzane przez ok. 2,5 mln unikalnych użytkowników, liczba zamówień wynosi ponad 5 tys. dziennie.

W 2017 r. przychody grupy wyniosły 750 mln zł. Michał Pawlik, prezes zarządu Morele.net, informuje, że w 2018 r. planowane jest osiągnięcie ponad 1 mld zł skonsolidowanych przychodów przy wzroście średniej marży. Rozwój asortymentu sportowego pomoże w poprawie rentowności.

„Doświadczenie zdobyte w branży artykułów elektronicznych oraz technologia oparta na sztucznej inteligencji pozwalają Morele.net błyskawicznie poszerzać swoją ofertę i podbijać nowe segmenty rynku. To przykład firmy, która nie tylko rozwija się organicznie, ale jest także w stanie bardzo sprawnie integrować inne platformy, zapewniając klientom dostęp do wysokiej jakości obsługi. To daje wielkie możliwości wzrostu. Grupa Morele staje się liderem e-commerce nie tylko w Polsce. W wyniku połączenia z grupą Pigu jest też na najlepszej drodze osiągnięcia pozycji lidera w skali regionu” – twierdzi Maciej Kowalski, zarządzający spółką z ramienia funduszu MCI Capital, który jest udziałowcem Morele.net.