Nasz kraj jest partnerem tegorocznej edycji CeBIT-u (5-9 marca). Imprezę otworzą kanclerz Angela Merkel i premier Donald Tusk. Przedsiębiorcy zainteresowani udziałem w targach mogą zgłaszać się do Ministerstwa Gospodarki do 31 stycznia. Pakiet uczestnictwa wraz ze stoiskiem o powierzchni 10 m kw. kosztuje 12,3 tys. zł netto. Formularz zgłoszeniowy oraz szczegóły oferty można znaleźć na tej stronie.

Do 15 stycznia według Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji na CeBIT zgłosiło się 134 polskich wystawców, w tym 110 firm i 22 instytucje. Resort gospodarki ocenia, że na targi może pojechać nawet 200 wystawców (w ub. roku było ich 75). Dariusz Bodgan, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki, [przekonywał w rozmowie z PAP, że CeBIT to szansa na zaprezentowanie się partnerom z innych krajów, pozyskanie kontrahentów, nawiązanie kontaktów i współpracy. Duże możliwości stwarza zwłaszcza niemiecki rynek ICT, którego wartość oszacowano na 150 mld euro (polski – 20 mld euro). Oprócz firm na CeBIT pokażą się parki technologiczne, samorządy.

W tym tygodniu resort wraz z Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji zorganizował szkolenia dla firm, które jadą na targi. Przedsiębiorcy mogli dowiedzieć się m.in. jak przygotować stoisko, jak się wyróżnić, jak szukać partnerów, klientów, dystrybutorów.