Na polskim rynku w I poł. 2018 r. Comarch wypracował 325,9 mln zł przychodów ze sprzedaży klientom zewnętrznym oraz 16,9 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio 282,2 mln zł oraz 27,2 mln zł.

W kraju w II kw. br. sprzedaż wyniosła 165,8 mln zł (+68 proc.). Przychody większe o blisko 67 mln zł są związane głównie z dużym kontraktem publicznym, ale też z rosnącym popytem w MŚP.

Największy udział w sprzedaży Comarchu w Polsce w pierwszym półroczu 2018 miał sektor publiczny i finansowy. Jednak zakupy małych i średnich przedsiębiorstw także były wyraźnie wyższe – wzrosły z 52,3 mln zł przed rokiem do 69,3 mln zł. Spadek nastąpił natomiast w sektorze telekomunikacja, media i IT – z 58,3 mln zł do 53,6 mln zł. Wzrosły koszty spółki, związane głównie z presją na płace.

Cała grupa Comarch w I poł. 2018 r. miała 4,3 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom wobec 26,9 mln zł w I poł. 2017 r., przy 604 mln zł przychodów (97 mln zł więcej niż w ub.r.). Niższy wynik netto jest związany głównie ze słabym I kw. br., natomiast w II kw. br. grupa wybiła się z dołka – zysk netto wyniósł 10,5 mln zł wobec 8,7 mln zł w analogicznym okresie ub.r. W II kw. br. sprzedaż zagraniczna stanowiła niemal dokładnie połowę (50,1 proc.) przychodów całej grupy Comarch.