ViewSonic porzuca produkcję swojego konsumenckiego tabletu ViewPad. Będzie projektował nowy sprzęt wyłącznie z myślą o konkretnych branżach. Zdaniem firmy zapotrzebowanie na nowe urządzenia jest m.in. w transporcie i gastronomii (gdzie tablety mogą służyć jako cyfrowe menu). ViewSonic podkreśla, że nowa strategia jest korzystna dla partnerów i umożliwi im oferowanie konkurencyjnych produktów, co – jak się okazało – jest trudne na rynku konsumenckim.

Według producenta próba wywalczenia lepszej pozycji w segmencie konsumenckim to trudne zadanie. Rynek jest chaotyczny i przepełniony, a konkurencja jeszcze się zaostrza. Producentom i sprzedawcom niełatwo jest wyróżnić się w masie podobnych urządzeń (nie dotyczy to oczywiście Apple’a), a partnerom trudno zarabiać tabletach dla użytkowników indywidualnych. Zdaniem ViewSonika ucieczka w nisze rynkowe przyniesie im większe profity.