Na tabletach nie da się zarobić?
ViewSonic poinformował, że wycofuje się z rynku tabletów konsumenckich, bo jest na nim za ciasno, a partnerom trudno zarobić na urządzeniach. Firma ma dla nich lepszą ofertę.
ViewSonic porzuca produkcję swojego konsumenckiego tabletu ViewPad. Będzie projektował nowy sprzęt wyłącznie z myślą o konkretnych branżach. Zdaniem firmy zapotrzebowanie na nowe urządzenia jest m.in. w transporcie i gastronomii (gdzie tablety mogą służyć jako cyfrowe menu). ViewSonic podkreśla, że nowa strategia jest korzystna dla partnerów i umożliwi im oferowanie konkurencyjnych produktów, co – jak się okazało – jest trudne na rynku konsumenckim.
Według producenta próba wywalczenia lepszej pozycji w segmencie konsumenckim to trudne zadanie. Rynek jest chaotyczny i przepełniony, a konkurencja jeszcze się zaostrza. Producentom i sprzedawcom niełatwo jest wyróżnić się w masie podobnych urządzeń (nie dotyczy to oczywiście Apple’a), a partnerom trudno zarabiać tabletach dla użytkowników indywidualnych. Zdaniem ViewSonika ucieczka w nisze rynkowe przyniesie im większe profity.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Monitory graficzne ViewSonic Color Pro w Incom Group!
ViewSonic to wiodący dostawca innowacyjnych rozwiązań wizualnych. Obecnie marka prowadzi działalność w ponad 100 krajach, oferując wszechstronne produkty, które zaspokajają potrzeby rozmaitych sektorów, w tym edukacji, przedsiębiorstw, konsumentów czy użytkowników profesjonalnych.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.