Zdziwienie emocjami i niezrozumiały komentarz – tak spółka komentuje zarzuty, jakie padły pod jej adresem w związku z wycofaniem się z usługi e-sklepów.

Spółki DreamCommerce, home.pl, IAI oraz Shoplo w liście otwartym wytykały nazwa.pl wprowadzanie w błąd i próbę przykrycia własnych problemów w biznesie.  

Nazwa.pl protestuje przeciwko ich tezie o swojej „nieporadności biznesowej”. Przytacza dane – według raportu NASK z 24 maja br. jest numerem 1 w Polsce na rynku domen  (+4,2 proc. wzrost zarejestrowanych domen r/r). Przypomina, że jeden z sygnatariuszy listu – home.pl – odnotował w tym czasie ponad 27-procentowy spadek.

Firma hostingowa daje też do zrozumienia, że fałszywie odczytano jej uzasadnienie wyjścia z e-sklepów. „Nazwa.pl jasno zaznaczyła, że rynek e-commerce będzie stale rósł i się rozwijał. Zwróciła jedynie uwagę na globalne zmiany w strukturze rynku e-commerce i rosnące koszty obsługi e-sklepów oraz cykl życia tego typu usług. Twierdzenie to zostało oparte o analizę rynku oraz niezależne raporty branżowe.” – komentuje spółka.

Nawiązując do RODO przypomina, że klienci, którzy pozytywnie przeszli audyt zgodności danych z zawartością zadeklarowaną w umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych, mogą nadal korzystać z usługi e-sklepu. Dodaje, że weryfikuje klientów, co zapewnia odpowiednią ochronę przetwarzania danych.

„Branża e-commerce powinna nie tylko koncentrować się na wzroście obrotów, ale również, a może przede wszystkim dbać o bezpieczeństwo zawieranych transakcji.” – zaznacza spółka.

Nie pozostaje dłużna konkurentom. Wytyka home.pl, shoper.pl, idosell.com oraz shoplo.pl brak zabezpieczeń takich jak np. protokół DNSSEC, co według nazwa.pl oznacza duże ryzyko poniesienia strat przez ich klientów.

„Użytkownikom sklepów internetowych zarejestrowanych u tych dostawców pozostaje mieć nadzieję, że dojrzą oni nareszcie realne zagrożenia, a swoją aktywność skierują na wdrażanie bezpiecznych rozwiązań dla swoich klientów zanim będzie za późno.” – oświadcza nazwa.pl.

Apeluje do czterech spółek, aby zajęły się lepiej naprawianiem swojego biznesu, a nie atakowaniem konkurencji.

„Nazwa.pl rekomenduje sygnatariuszom listu większą koncentrację na prowadzeniu własnej działalności, co może przełożyć się na korzyści dla ich klientów.” – stwierdzono w oświadczeniu.