Najbardziej rozpoznawalne marki gier
Potencjalni klienci najlepiej znają zagranicznych producentów - wynika z raportu Monday PR i agencji badań rynku i opinii SW Research. Biznes związany z grami ma jednak w Polsce duży potencjał rozwoju.
Według danych zaprezentowanych przez Monday PR i SW Research najbardziej rozpoznawalne marki gier to:
1. Electronic Arts (31,3 proc.).
2. CD Projekt (12,3 proc.).
3. Blizzard Entertainment (10,8 proc.).
4. Ubisoft (10,7 proc.).
5. Cenega Poland (dystrybutor – 5,9 proc.).
6. Techland (3,9 proc.).
Raport przewiduje, że w 2012 r. Polacy wydadzą na zabawki ponad 2,3 mld zł. Ponad połowa tej kwoty zostanie przeznaczona na gry. Oznacza to dla polskich producentów szansę na rozwój biznesu.
– Polska branża gamingowa będzie się rozwijać. To jednak od dalszych kroków producentów zależy, czy Polacy zaczną doceniać rodzime produkcje, czy też sięgną po gry wyprodukowane przez zagraniczne firmy – mówi Grzegorz Miller, szef Monday PR.
Podobne aktualności
Firma gamingowa otworzy nowy oddział w Polsce
Pierwszy polski ośrodek "szybko stał się kluczowy dla dostarczania usług dla klientów z branży gier wideo na całym świecie".
Samsung otworzy w Polsce e-sklep dla graczy
Producent zaoferuje online sprzęt do grania, m.in. smartfony, monitory, telewizory.