Według nowego rankingu najcenniejsze na świecie jest Apple, którego wartość dynamicznie rośnie od 5 lat. Marka była numerem 1 także rok wcześniej. O jedno oczko spadli wciąż będący w ścisłej czołówce Samsung i Amazon. Awansował Google. W zestawieniu oceniano znaczenie, ryzyko i przyszły potencjał marki w porównaniu z konkurentami, jak również jej finansową siłę.

 

Czołówka rankingu najcenniejszych marek świata

 

1. Apple – wartość 145,918 mld dol. (+14 proc. rok do roku)

2. Google – 94,184 mld dol. (+23 proc.)

3. Samsung – 83,185 mld dol. (+2 proc.)

4. Amazon – 69,642 mld dol. (+24 proc.)

5. Microsoft – 67,258 mld dol. (0 proc.)

 

Pozostałe marki IT zajęły odleglejsze miejsca. W pierwszej ’50’ na pozycji 18 uplasował się Facebook (34,002 mld dol.), na 22 – IBM (31,786 mld dol.), 41 był Oracle (22,136 mld dol.), 47 – Huawei (19,743 mld dol.), a 50 – HP (19,305 mld dol.).

Jeśli chodzi o procentowy wzrost wartości marki w branży IT, najwięcej zyskało w ciągu roku Huawei (+70 proc.).