Najcenniejsze marki świata
Kantar Millward Brown przedstawił wyniki najnowszego rankingu BrandZTM Top 100 Most Valuable Global Brands. W czołowej dziesiątce znalazło się aż osiem firm technologicznych.
Najcenniejszą marką rankingu BrandZTM 100 jest Google, którą wyceniono na 302 mld dolarów, co oznacza, że jej wartość w stosunku do 2017 r. wzrosła o 23 proc. Na drugiej pozycji znalazło się Apple – 300,6 mld dolarów. a na trzecim Amazon 207,6 mld dolarów.
Całkowita wartość marek notowanych w BrandZ Top 100 wzrosła o 21 proc, czyli o prawie 750 miliardów dolarów. Ogółem łączna cena BrandZTM 100 wynosi 4,4 biliona dolarów – to 204 proc. wzrost w porównaniu z pierwszą edycją BrandZTM 100 z 2006 roku.
Do rankingu zakwalifikowało się aż 14 marek chińskich. Dwanaście lat temu w zestawieniu znalazła się tylko jedna firma z Państwa Środka – China Mobile. Całkowita wartość dziesięciu najcenniejszych chińskich brandów wzrosła o 47 proc. rok do roku. Wzrost ten jest dwukrotnie większy niż marek amerykańskich (23 proc.)
TOP 10
1. Google – 302 mld USD
2. Apple – 300,6 mld USD
3. Amazon – 207,6 mld USD
4. Microsoft – 201,0 mld USD
5. Tencent – 179,0 mld USD
6. Facebook – 162,1 mld USD
7. Visa – 145,6 mld USD
8. Mc Donald's – 126,0 mld USD
9. Alibaba – 113,4 mld USD
10. AT&T – 106,7 mld USD
Podobne aktualności
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.
240 zł/PC za aktualizację Windows 10
Microsoft podał cenę za wsparcie dla Windows 10 po 14 października 2025 r.
AWS zwalnia w kilku zespołach
Redukcje obejmą m.in. "kilkaset ról" zespołach sprzedaży, marketingu i usług globalnych - twierdzi koncern.