Najczęstsze problemy serwisowe
Co sprawiało użytkownikom największy kłopot – według danych z I poł. br.
Problemy z systemem Windows i aplikacjami na „okienka” stanowiły ponad połowę zgłoszeń w amerykańskim serwisie Rescuecom w I poł. br. Dominują ine już od kilku kwartałów. Według serwisu główną przyczyną dużej liczby interwencji dotyczących systemu Windows są kolejne aktualizacje „Dziesiątki”, po których nie wszystko działa tak, jak spodziewa się użytkownik.
Nieco mniej komplikacji niż w I kw. br. wywołały wirusy i inne szkodliwe oprogramowanie (ponad 10 proc. wobec blisko 14 proc. w pierwszych 3 miesiącach br.). Pozostałe problemy stanowią nie więcej niż po kilka proc. interwencji.
Zwraca uwagę niewielka ilość problemów z Mac w porównaniu z Windows. Według serwisu zgłoszenia dotyczą podobnych spraw, co w przypadku PC z systemem Microsoftu, czyli np. pogorszenia wydajności maszyny i niewłaściwego działania aplikacji.
Czego dotyczył problem |
Udział w liczbie zgłoszeń w Rescuecom (proc.) |
|
---|---|---|
1 |
System Windows |
33,9 |
2 |
Aplikacje na Windows |
22,7 |
3 |
Wirusy, oprogramowanie szpiegowskie, malware, wyskakujące okienka |
10,5 |
4 |
|
6,6 |
5 |
Wydajność komputera |
6,2 |
6 |
Drukarka |
6,1 |
7 |
Odzyskiwanie danych |
4,4 |
8 |
Połączenie z Internetem |
4.3 |
9 |
Komputer nie uruchamia się |
3,5 |
10 |
Podzespoły komputera |
0,6 |
11 |
Problemy wywołane przez użytkownika |
0,6 |
12 |
Aplikacje na Mac OS |
0,6 |
13 |
Problemy z telefonem |
0,3 |
14 |
System Mac OS |
0,1 |
|
|
|
|
|
|
Podobne aktualności
5 smartfonów, których naprawa jest najdroższa
Szczególnie kosztowny okazuje się serwis sprzętu dwóch dużych marek.
Producenci sabotują naprawę urządzeń?
Szef dużej firmy serwisowej twierdzi, że producenci celowo utrudniają reparację sprzętu. Wskazuje na Apple'a, Microsoft i Samsunga.
Zaskakująco szybka naprawa w serwisach elektroniki
Blisko 60 proc. zgłoszeń serwisowych kończy się naprawą – według sprzedawców. Co czwarty klient otrzymuje urządzenie w ciągu dwóch dni.