Apple jest najcenniejszą marką świata – według rankingu Global Brands, opracowanego przez Interbrand. Producent iPhone'ów od lat jest numerem 1. Oceniono, że wartość marki z logo z nadgryzionym jabłkiem wzrosła w br. o 9 proc., osiągając sumę ponad 234 mld dol. Ustalając wartość marek brano pod uwagę ich pozycję na rynku, znaczenie przy wyborach konsumentów, potencjał na przyszłość.

Amazon i Microsoft przebiły barierę 100 mld dol. wartości marki. Duże koncerny technologiczne zdominowały ranking – w pierwszej dziesiątce jest ich 5, a w dwudziestce – 11.

Tracą IBM, będący wciąż w transformacji, Intel, który borykał się z niedostateczną podażą procesorów, jak i kolejny rok z rzędu Facebook, który wypadł z pierwszej dziesiątki.

Na listę Top 100 wskoczył Dell Technologies, plasując się na 63 pozycji z wyceną 9 mld dol. Wartość wielu marek znanych, globalnych koncernów, które od lat mają silną pozycję na rynku, stanowi ułamek wyceny Apple'a czy Google'a.

 

Najcenniejsze marki świata (miejsca firm IT w Top 100)

1. Apple, wartość marki 234,241 mld dol., wzrost o 9 proc. wobec 2018 r.
2. Google, 167,713 mld dol., +8 proc.
3. Amazon, 125,263 mld dol., +24 proc.
4. Microsoft, 108,847 mld dol., +17 proc.
6. Samsung, 61,098 mld dol., +2 proc.

12. IBM, 40,381 mld dol., -2 proc.
13. Intel, 40,197 mld dol., -7 proc.
14. Facebook, 39,857 mld dol., -12 proc.
15. Cisco, 35,559 mld dol., +3 proc.
18. Oracle, 26,288 mld dol., +1 proc.
20. SAP, 25,092 mld dol., +10 proc.

31. Accenture, 16,205 mld dol., +14 proc.
54. HP, 10,891 mld dol., +4 proc.
56. Sony, 10,514 mld dol., +13 proc.
61. Canon, 9,482 mld dol., -9 proc.
63. Dell Technologies, 9,086 mld dol., nowa firma w Top 100
71. HPE, 7,909 mld dol., -3 proc.
74. Huawei, 6,887 mld dol., -9 proc.
81. Panasonic, 6,189 mld dol., -2 proc.

Źródło: Best Global Brands 2019