Najpopularniejszy sprzęt mobilny w polskim Internecie
Samsung, Apple, Sony i Nokia to najpopularniejsze w naszym kraju marki urządzeń mobilnych – według danych Gemiusa dotyczących sprzętu łączącego się z Internetem.
Samsung zyskał, Apple sporo stracił w ub.r. – wynika z badania Gemiusa. Jak pokazuje listopadowy pomiar ruchu na stronach www, różnica w udziale między Samsungiem i Apple wynosi ponad 5 punktów procentowych (32,3 wobec 27,1 proc.). W porównaniu do listopada 2013 roku Samsung zanotował niemal 7-procentowy wzrost, a Apple 16-procentowy spadek. Zdaniem eksperta Gemiusa koreańska firma powinna nadal rosnąć, bo jej sprzęt jest tańszy niż Apple, ma więcej modeli, natomiast jeżeli klienci nie mają całego ekosystemu, np. komputera Mac i urządzenia mobilnego, to wartość dodana z posiadania systemu Apple jest mniejsza.
Na trzecim miejscu uplasowało się Sony (ponad 10 proc. odsłon mobilnych w polskiej sieci). Wzrost odnotował także HTC (z 5 proc. do ponad 7 proc.) oraz Lenovo (z 0,9 proc. do blisko 2 proc). Natomiast producenci, których tablety i smartfony tracą na popularności to Nokia (9 proc. ruchu w sieci), Asus (1,4 proc.), Alcatel i Prestigio (poniżej 1 proc.) oraz ZTE (poniżej 0,5 proc.).
Internauci częściej łączą się z siecią za pomocą urządzeń polskiego producenta – Goclever. Pochodzi z nich 0,15 proc. ruchu na stronach www (rok temu było to 0,09 proc.).
Podobne aktualności
Władze USA pozywają Apple’a. Sugestia podziału giganta
Chcą "uwolnienia rynku smartfonów od wykluczającego postępowania Apple'a", obniżenia cen i zmniejszenia opłat dla programistów.
iSpot i Cortland połączyły zespoły B2B
Po przejęciu w ub.r. zakończono połączenie zespołów iSpotu i Cortlanda obsługujących klientów instytucjonalnych.
Ok. 1,8 tys. zł za smartfona w 2024 roku
„Dobra wiadomość jest taka, że konsumenci są skłonni płacić więcej za swoje telefony" - twierdzi dyrektor.