Samsung zyskał, Apple sporo stracił w ub.r. – wynika z badania Gemiusa. Jak pokazuje listopadowy pomiar ruchu na stronach www, różnica w udziale między Samsungiem i Apple wynosi ponad 5 punktów procentowych (32,3 wobec 27,1 proc.). W porównaniu do listopada 2013 roku Samsung zanotował niemal 7-procentowy wzrost, a Apple 16-procentowy spadek. Zdaniem eksperta Gemiusa koreańska firma powinna nadal rosnąć, bo jej sprzęt jest tańszy niż Apple, ma więcej modeli, natomiast jeżeli klienci nie mają całego ekosystemu, np. komputera Mac i urządzenia mobilnego, to wartość dodana z posiadania systemu Apple jest mniejsza.

Na trzecim miejscu uplasowało się Sony (ponad 10 proc. odsłon mobilnych w polskiej sieci). Wzrost odnotował także HTC (z 5 proc. do ponad 7 proc.) oraz Lenovo (z 0,9 proc. do blisko 2 proc). Natomiast producenci, których tablety i smartfony tracą na popularności to Nokia (9 proc. ruchu w sieci), Asus (1,4 proc.), Alcatel i Prestigio (poniżej 1 proc.) oraz ZTE (poniżej 0,5 proc.).

Internauci częściej łączą się z siecią za pomocą urządzeń polskiego producenta - Goclever. Pochodzi z nich 0,15 proc. ruchu na stronach www (rok temu było to 0,09 proc.).