W przeprowadzonym w USA dorocznym badaniu Harris Poll on Corporate Reputation konsumenci wskazywali, jakie marki cenią najwyżej. Wśród nich są firmy IT.

Numerem 1 rankingu obejmującym 100 firm okazał się Amazon, uzyskując 83,22 pkt na 100 możliwych.

Oto najbardziej docenione marki IT, które zmieściły się w pierwszej pięćdziesiątce:

1. Amazon
11. Microsoft
25. LG
28. Google
29. Apple
31. Sony
32. IBM
35. Samsung
36. Dell
39. HP

Źródło: Harris Poll

W badaniu ankietowani oceniali firmy w 6 kategoriach: produkty i usługi, wizja i kierownictwo, wartość emocjonalna (zaufanie do marki, negatywne lub pozytywne odczucia z nią związane), miejsce pracy (ocena pracowników, tego, czy są godziwie wynagradzani), wyniki finansowe, odpowiedzialność społeczna (poparcie dla słusznych zdaniem pytanych spraw, ochrona środowiska).

W porównaniu z zeszłorocznym rankingiem znacznie wyższe noty użytkowników zebrał Microsoft (był nr 20 w ub.r.). Można to wyjaśnić większym zaangażowaniem firmy na rynku konsumenckim, np. w sektorze gamingowym. Wprowadzenie nowych urządzeń i usług również jak widać zostało pozytywnie ocenione przez pytanych.

Z kolei jeden z największych konkurentów Microsoftu – Apple – znacznie stracił w ciągu minionego roku w oczach konsumentów. Rok temu był nr 5, a w br. zanurkował na 29 miejsce. Także Google musiało pożegnać się z miejscem w pierwszej dziesiątce i spadło na 28 miejsce.

W ocenie szefa firmy badawczej powodem jest to, że przeciętny klient nie zobaczył efektów inwestycji w nowe biznesy obu koncernów, jak autonomiczne auta czy sztuczna inteligencja.

Amazon natomiast kolejny rok z rzędu okazał się ulubioną marką Amerykanów.

Badanie przeprowadzono w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r.