Dwa miesiące temu nazwa.pl poinformowała, że rezygnuje z oferty e-sklepu, argumentując to m.in. niską rentownością tego rodzaju biznesu i koniecznością dostosowywania się do zmian wymuszonych przez RODO.

Ta decyzja wywołała gwałtowną reakcję branżowej konkurencji. W we wspólnym oświadczeniu DreamCommerce, home.pl, IAI oraz Shoplo stwierdziły m.in., że nazwa.pl szkodzi rozwojowi e-commerce w Polsce i wprowadza w błąd konsumentów oraz przedsiębiorców, obniżając ich zaufanie do wszystkich dostawców platform e-commerce.

W komentarzu zamieszczonym na facebookowym profilu home.pl Marcin Kuśmierz, prezes tej firmy, działania nazwa.pl w stosunku do klientów nazwał wręcz szantażem, a argumentację dostawcy o powodach wyłączenia sklepów uznał za absurdalną.

W odpowiedzi na zarzuty nazwa.pl w swoim oświadczeniu zaapelowała do czterech spółek, aby zajęły się lepiej naprawianiem swojego biznesu, a nie atakowaniem konkurencji.

Teraz w krótkim komunikacie prasowym poinformowała:

„W związku z rozpowszechnianiem przez spółkę home.pl S.A. nieprawdziwych i wprowadzających w błąd wiadomości, które naruszają dobre imię spółki nazwa.pl sp. z o.o. oraz inne obowiązujące przepisy prawne, w dniu 20.07.2018 r. spółka nazwa.pl sp. z o.o. złożyła w sądzie powszechnym pozew przeciwko home.pl S.A. na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn.zm.). Spółka nazwa.pl sp. z o.o. zastrzega również możliwość podejmowania dalszych działań prawnych, w tym inicjowania stosowanych postępowań, dotyczących rozpowszechniania przez home.pl S.A. nieprawdziwych i wprowadzających w błąd wiadomości.”