Nowy system o nazwie FerBuy Neo24.pl wprowadził 10 października. Klienci robiąc zakupy jako jedną z opcji mogą wybrać zapłatę po otrzymaniu przesyłki, w terminie do 14 dni, albo rozłożyć płatność na raty. 

Detalista chce w ten sposób przyciągnąć klientów, którzy niechętnie kupują online, bo nie mogą obejrzeć towaru, zanim za niego zapłacą. Według prezesa Neo24.pl Tomasza Kabarowskiego to jedna z głównych barier, powstrzymujących internautów przed zakupami w sieci. Ponadto nowy pomysł ma zainteresować klientów, którzy znaleźli w sklepie interesujący towar, ale w danej chwili mają za mało pieniędzy na koncie. Wybierając nową ofertę konsumenci mogą zapoznać się z produktem, zanim za niego zapłacą. Taka opcja nie jest dla detalisty specjalnie ryzykowna, bo klient i tak ma prawo zwrotu towaru (odstąpienia od umowy zakupu) zakupionego w Internecie w ciągu 10 dni, a wkrótce w ciągu 14 dni.

Oferta FerBuy dotyczy zamówień produktów w cenie do 1,2 tys. zł. Dodatkowa opłata za możliwość skorzystania z odroczonej płatności wynosi 10 zł (po okresie promocji może wzrosnąć). W tym celu klient musi wypełnić wniosek, podając swój PESEL i numer telefonu. Według e-sklepu decyzję otrzymuje w ciągu 30 sek. W ciągu 14 dni od dostarczenia towaru nabywca – o ile nie zdecyduje się na zwrot – musi uregulować co najmniej 30 proc. należności. Resztę może spłacić w ratach. 

Odroczona płatność to kolejny pomysł Neo24.pl zachęcający klientów do zakupów. E-sklep wprowadził m.in. obsługę klienta przez 7 dni w tygodniu, możliwość odbioru towaru w kioskach Ruchu i na stacjach Orlenu, dostawę tego samego dnia (w ramach usługi NeoExpress) i promocję zakupów ratalnych z ratą -1 proc.